موضوعات = * فلسفه تعلیم و تربیت
2. حریت اخلاقی؛ هدف غایی تربیت اخلاقی از منظر اسلام

دوره 6، شماره 11، پاییز و زمستان 1397، صفحه 53-68

نیره حاجی علیان؛ خسرو باقری


3. دلالت‌های نظریه «فطرت» در نظام تربیتی اسلام

دوره 5، شماره 9، پاییز و زمستان 1396، صفحه 37-64

احمدعلی قانع؛ سینا عصاره نژاد دزفولی


4. سلام در آموزه های اسلامی و پیامدهای تربیتی آن

دوره 5، شماره 9، پاییز و زمستان 1396، صفحه 85-104

ایراندخت فیاض؛ سپیده انصافی مهربانی


6. بررسی «معنای زندگی» براساس دیدگاه‌ انسان‌شناختی علامه جعفری و اصول تربیتی ناظر بر آن

دوره 5، شماره 8، بهار و تابستان 1396، صفحه 35-58

جواد مداحی؛ محمدرضا شرفی جم؛ خسرو باقری نوعپرست


7. دلالت‏های تربیتی مفهوم قرآنی"شاکله" بر اساس رهیافت علامه طباطبایی در تفسیر المیزان

دوره 3، شماره 4، بهار و تابستان 1394، صفحه 35-57

سکینه سلمان ماهینی؛ احد فرامرز قراملکی


8. بررسی تطبیقی اهداف تربیتی از دیدگاه برزینکا و مبانی سند تحول بنیادین نظام تربیت جمهوری اسلامی ایران

دوره 3، شماره 4، بهار و تابستان 1394، صفحه 89-110

علی‎رضا صادق‎زاده قمصری؛ معصومه رمضانی


10. علیت جهان‌شناختی، عاملیت انسانی و اصول تعلیم و تربیت در دیدگاه غزالی

دوره 2، شماره 3، پاییز و زمستان 1393، صفحه 71-92

خسرو باقری نوعپرست؛ محمدزهیر باقری


11. تحلیل محتوای قرآن کریم بر اساس مفهوم تفکر انتقادی

دوره 2، شماره 3، پاییز و زمستان 1393، صفحه 25-49

فرامرز محمدی پویا(بیجوند)؛ اکبر صالحی


12. بررسی انتقادی سه دیدگاه رایج تربیت اخلاقی بر اساس دیدگاه علامه طباطبایی(ره)

دوره 2، شماره 2، بهار و تابستان 1393، صفحه 43-65

فاطمه وجدانی؛ محسن ایمانی نائینی؛ علیرضا صادق زاده قمصری


13. آثار تربیتی فرهنگ انتظار در تقابل با چالش های جدید خانواده

دوره 2، شماره 2، بهار و تابستان 1393، صفحه 105-129

محمدرضا شرفی جم


14. تبیین و نقد آموزش ارزش ‏های اخلاقی در طرح پایدیا

دوره 2، شماره 2، بهار و تابستان 1393، صفحه 129-151

سمیرا حیدری؛ فاطمه زیبا کلام مفرد؛ خسرو باقری نوعپرست؛ محمود مهر محمدی


15. گفت و گو؛ از جدل فلسفی تا کنش تربیتی

دوره 1، شماره 1، پاییز و زمستان 1392، صفحه 135-158

منصوره حاج حسینی؛ طیبه ماهروزاده